L’ordre que regula el projecte lingüístic ataca l’ensenyament en valencià, encara més
STEPV ha demanat la retirada de l’esborrany i ha anunciat que presentarà recurs si es publica
En febrer de 2014 la Conselleria d’Educació va
convocar una mesa tècnica per a tractar l’ordre que desenvolupa el
decret de plurilingüisme en l’aspecte de l’elaboració del projecte
lingüístic. Nou mesos després convoca la Mesa Sectorial per a tancar un
tema i aporta un esborrany que incorpora modificacions importants que no
s’han negociat tècnicament.
La Conselleria té molta pressa ara per a traure endavant aquesta normativa i no pensa intentar arribar a consensos
És per això que STEPV ha demanat la retirada del
document i la constitució d’un grup de treball per a intentar arribar a
consensos en aquests temes delicats. En concret, en la realització d’una
consulta als pares i mares -que ara serà telemàtica- per a determinar
la llengua base (valencià o castellà) del programa o programes
lingüístics del centre.
També s’ha incorporat una disposició adicional tercera que no estava en la negociació de febrer, en la qual s’obliga a tots els centres educatius de totes les etapes amb programes d’ensenyament en valencià (PEV i PIL) a incorporar una assignatura en castellà. La Conselleria argumenta que obliga la LOMQE, però no és cert i menys en etapes i cursos en què encara no s’està aplicant aquesta llei. Això és un nou atac a l’ensenyament en valencià i torna a posar de manifest els entrebancs que el govern valencià està posant a la normalització del valencià en l’ensenyament.
L’administració no ha acceptat la proposta de crear grups de treball i ha donat per tancada la negociació de l’ordre. La Conselleria té molta pressa ara per a traure endavant aquesta normativa i no pensa intentar arribar a consensos amb els sindicats ni amb la comunitat educativa en aquesta matèria.
D’aquesta manera el govern valencià està intentant crear un nou conflicte entorn del valencià on fins ara hi havia consensos i acords, especialment en els centres educatius i entre les famílies.
Ni el decret de plurilingüisme ni aquesta ordre han estat consensuades amb la comunitat educativa, ni garanteixen el compliment de la llei quant a garantir que l’alumnat tindrà les mateixes competències en les dues llengües oficials, a més d’una estrangera.
És per això que STEPV està estudiant la presentació de recurs quan es publique la norma i no descarta tampoc mobilitzacions del sector per oposar-se a un nou atac al valencià en l’ensenyament.
En la seua intervenció, STEPV ha recordat les dades sobre l’ensenyament en valencià que, després de més de 30 anys d’aplicació de la Llei d’Ús i Ensenyament en Valencià, només representa el 30% de l’ensenyament, pels entrebancs constants que ha posat el govern valencià per a autoritzar línies en valencià (només cal recordar les tres sentències guanyades per centres educatius fa dos anys per poder aplicar un programa en valencià).
A més, la xarxa pública escolaritza el 94% de l’ensenyament en valencià mentre que la concertada només el 6%. Aquestes dades són importants recordar-les perquè evidencien un desequilibri que ni el decret de plurilingüisme i l’actual ordre tenen en compte, perquè parteixen de la premissa falsa que el valencià ja està plenament normalitzat en la societat valenciana.
A la Mesa, STEPV ha acudit amb una delegació d’Escola Valenciana, entitat amb la qual el Sindicat col·labora en els aspectes que afecten l’ensenyament en valencià.
http://stepv.intersindical.org/noticies/article/lordre_que_regula_el_projecte_lingueistic_ataca_lensenyament_en_valencia_enTambé s’ha incorporat una disposició adicional tercera que no estava en la negociació de febrer, en la qual s’obliga a tots els centres educatius de totes les etapes amb programes d’ensenyament en valencià (PEV i PIL) a incorporar una assignatura en castellà. La Conselleria argumenta que obliga la LOMQE, però no és cert i menys en etapes i cursos en què encara no s’està aplicant aquesta llei. Això és un nou atac a l’ensenyament en valencià i torna a posar de manifest els entrebancs que el govern valencià està posant a la normalització del valencià en l’ensenyament.
L’administració no ha acceptat la proposta de crear grups de treball i ha donat per tancada la negociació de l’ordre. La Conselleria té molta pressa ara per a traure endavant aquesta normativa i no pensa intentar arribar a consensos amb els sindicats ni amb la comunitat educativa en aquesta matèria.
D’aquesta manera el govern valencià està intentant crear un nou conflicte entorn del valencià on fins ara hi havia consensos i acords, especialment en els centres educatius i entre les famílies.
Ni el decret de plurilingüisme ni aquesta ordre han estat consensuades amb la comunitat educativa, ni garanteixen el compliment de la llei quant a garantir que l’alumnat tindrà les mateixes competències en les dues llengües oficials, a més d’una estrangera.
És per això que STEPV està estudiant la presentació de recurs quan es publique la norma i no descarta tampoc mobilitzacions del sector per oposar-se a un nou atac al valencià en l’ensenyament.
En la seua intervenció, STEPV ha recordat les dades sobre l’ensenyament en valencià que, després de més de 30 anys d’aplicació de la Llei d’Ús i Ensenyament en Valencià, només representa el 30% de l’ensenyament, pels entrebancs constants que ha posat el govern valencià per a autoritzar línies en valencià (només cal recordar les tres sentències guanyades per centres educatius fa dos anys per poder aplicar un programa en valencià).
A més, la xarxa pública escolaritza el 94% de l’ensenyament en valencià mentre que la concertada només el 6%. Aquestes dades són importants recordar-les perquè evidencien un desequilibri que ni el decret de plurilingüisme i l’actual ordre tenen en compte, perquè parteixen de la premissa falsa que el valencià ja està plenament normalitzat en la societat valenciana.
A la Mesa, STEPV ha acudit amb una delegació d’Escola Valenciana, entitat amb la qual el Sindicat col·labora en els aspectes que afecten l’ensenyament en valencià.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada